SRY ja SAS Webinar: Mobiilirobotit

21.1.2021 16:00 - 21.1.2021 17:00

Tervetuloa Robotiikkayhdistyksen ja Automaatioseuran yhteistyössä järjestämään webinaariin, jonka teemana on mobiilirobotiikka, fleet management ja integrointi tuotannonohjaukseen.

OHJELMA 21.1. klo 16-17

Avaus: Tervetuloa webinaariin!
Robotiikkayhdistys & Automaatioseura

Automaatiota materiaalivirtoihin Nokian Oulun tehtaalla mobiilirobottien avulla
Mika Kaivola, Manager, Digital Manufacturing
Kirsi Leppä, Senior Manager, Applications, Digital Automation

Nokian matkapuhelinverkon tukiasemia valmistava tehdas sijaitsee Oulun Ruskon kampuksella. Yksikkö tekee läheistä yhteistyötä tuotekehityksen ja myös teollisuuden ratkaisuja myyvän Nokian liiketoiminnan kanssa. Edistyksellinen digitalisaatio ja automaatioasteen nostaminen ovat olleet ratkaisevia Nokian Oulun tehtaan toiminnalle ja tehdas onkin valittu World Economic Forum puolesta ’Advanced 4th Industrial Revolution (4IR) Lighthouse’ kohteeksi. Nokia käyttää Omronin mobiilirobotteja materiaalin automaattisessa kuljetuksessa varastosta tuotantoon. Robotti-fleet käyttää tuotannon tarpeisiin suunniteltua yksityistä langatonta 4G teknologiaa, joka mahdollistaa turvallisen yhteydenpidon robottien kanssa. Webinaarissa kuullan Nokian tehtaan käyttökohteista mobiilirobottien ja myös muiden ratkaisujen osalta, jotka käyttävät langatonta 4G/5G yksityistä teollisuuteen suunniteltua verkkoratkaisua.

Mobiilirobotiikka: Usean robotin hallinta, simulointi ja integrointi tuotannon järjestelmiin
Samuli Bergström, Omron Electronics Oy

Mikä on mobiilirobotti? Miten saadaan useampi mobiilirobotti työskentelemään yhdessä tehokkaasti? Tässä esityksessä tulet oppimaan perusteet mobiilirobotiikasta ja mikä on Fleet Manager ja miten sen avulla hallitaan tehokkaasti useita mobiilirobotteja samalla kommunikoiden ylempien järjestelmien kanssa. Käymme myös läpi miten simulointia voidaan hyödyntää sovellusta kehitettäessä tai sen jälkeen kun se on jo tuotannossa. Esittelemme myös miten useat yritykset ovat Suomessa ja maailmalla rakentaneet onnistuneita sisälogistiikan ratkaisuja mobiilirobotiikan avulla.

Q&A

Webinaari on maksuton, mutta edellyttää ennakkoilmoittautumisen täällä

Lisätietoja: office [at] automaatioseura.fi, puh. 050 4006624

Tervetuloa webinaariin!