Webinaarin juontaa Nina Lehtinen, toimitusjohtaja, Yaskawa Oy, Suomen Robotiikkayhdistys

Aika: 6.5.2021 klo 00:00–00:00

Viime vuosina robotiikan hyödyntäminen on ottanut uusia kehitysaskeleita muun muassa uuden sukupolven etäohjelmointi- ja etähallintaohjelmistojen sekä digitaalisten kaksosten avulla. Aiemmin vain isoilla toimijoilla ja heidän linjastoillaan oli mahdollista hyödyntää robotiikkaa tehokkaasti. Tänä päivänä robottiautomaatiosta pääsevät hyötymään myös pieniä tuotantosarjoja valmistavat yritykset. Digitaalisuus mahdollistaa myös Pk- yrityksille kilpailukyvyn paranemisen ja sitä myötä liiketoiminnan kasvun.

Olen toiminut robotiikan parissa yli 20 vuotta, viimeiset vuodet Yaskawalla Suomen yksikön toimitusjohtajan pestissä. Yaskawa on maailman suurimpia teollisuusrobottien valmistajia. Yrityksemme strategia on parantaa asiakasyritystemme kilpailukykyä ja kannattavuutta poistamalla turha, lisäarvoa tuottamaton työ ja tehostaa tuotteiden valmistusprosesseja huomattavasti. Pidetään suomalainen tuotanto kilpailukyisenä jatkossakin!

– Nina Lehtinen, toimitusjohtaja, Yaskawa Finland Oy, Suomen Robotiikkayhdistys ry