Avaus – Kai Mäenpää, Suomen Konepajainsinööri-yhdistys ry

Aika: 16.2.2021 klo 14:00–14:00

Minulla on ollut ilo tehdä töitä yli 25 vuoden ajan suomalaisen teollisuuden parissa. Kokemusta on kertynyt etenkin operatiivisesta kehittämisestä ja johtamisesta keskisuurissa yrityksissä. Vahvuutena on Leanin soveltaminen tuotanto- ja asiantuntijaorganisaatioissa, sekä valmentava johtaminen.

Kokemukseni mukaan maailma muuttuu koko ajan ja ihmiset ympäri maailmaa ovat kytköksissä toisiinsa digitaalisen verkon kautta. Tämän seurauksena yritykset kilpailevat nykyään ympäri maailman samoista asiakkaista usean globaalin kilpailijan kanssa. Siirrymme ostajan markkinoihin, jossa asiakkaat ovat keskipisteessä ja määrittävät sen, millaisia tuotteita tai palveluita yritykset valmistavat. Digitaalisuuden hyödyntäminen on keskiössä tässä kilpailussa pärjäämisessä.

– Kai Mäenpää, Laatujohtaja - Operaatiot, Planmeca Oy