Call for papers – Esitelmäkutsu

Kirjoituksia toivotaan kaikilta automaation teorian ja käytännön aloilta, esim:

Kirjoituksia/esitelmiä toivotaan kaikilta automaation teorian, käytännön ja koulutuksen sekä yhteiskunnallisen keskustelun aloilta, esim:

• Tekniikkaa ilman turhaa energiahukkaa: Automaatio energian tuotannossa, siirrossa ja käytössä
  • Automaatio putkessa: Kaasuun (LNG) liittyvä automaatio
  • Automaatiota ilman turhaa oppimista: Automaation koulutus, tulevaisuus ja yhteiskunnallinen vaikutus
  • Automaatiota silloin ennen: Automaation historia
  • Laskentaa ilman turhaa tarkkuutta: Laatulaskentaa nopeasti ja energiatehokkaasti (numeerisen laskennan teoriaa ja käytäntöä)
  • Automaatiota luonnossa: Automaation agri-/bio-/medikaalisovellukset
  • Automaatiota ilman turhaa hukkaa: energian, materiaalin, ajan, taloudellisen tuloksen jne optimointia
  • Automaatiota ilman turhaa todellisuutta: virtuaalitodellisuus, simulointi ja pelit
  • Automaatiota ilman turhia ihmisiä: robotiikka, mekanisointi
  • Automaatiota ilman turhaa jatkuvuutta: digitalisaatio (IoT, big data, FPGA, etc)
  • Tietoa ilman turhia katkoksia: signaalien käsittely ja konenäkö
  • Automaatiota ilman turhaa keskitystä: automaatio ja tietoliikenne (IoT, väylät, WLAN)
  • Automaatio ilman turhia murheita: etiikka, riskien hallinta, tietoturva yms.
  • Automaatio ilman turhaa vapinaa: Vaasalaista automaatiota maailman turuille

Kirjoitusohjeet: teollisuus- tai tieteellinen paperi

Päiville voi tarjota kahdentyyppisiä esitelmiä eli papereita:

• ns. perinteistä/teollisuuspaperia, jonka voi kirjoittaa suomeksi, ruotsiksi tai englanniksi ja joka hyväksytään abstraktin perusteella. Mielenkiintoiset tapausselostuksetkin ovat tervetulleita!

"akateemista" eli tieteellistä paperia, jonka tulee olla englanniksi kirjoitettu ja joka hyväksytään vertaisarvioinnin perusteella ja joka on käytettävissä esim. opinnäytteen tms. osana.

Hyväksyntä on kaksivaiheinen: ensin tarjotaan ns. extended abstraktia (n. 2 sivua), jonka perusteella esitys hyväksytään ohjelmaan (ei kuitenkaan vielä proceedingsiin) ja toisella kierroksella lopullista paperia (n. 6 sivua), jonka hyväksynnän jälkeen toimitetaan lopullisen kirjoitusohjeen mukainen ns. camera-ready versio julkaisemista varten. Lopullista paperia voi toki tarjota jo ensimmäiselle kierrokselle.
Aikataulu: 1. arviointikierros pyritään hoitamaan tammikuun aikana ja toinen kierros helmikuulla. Lopullinen julkaistava paperi ilmestyy konferenssin jälkeen, mutta hyväksytty käsikirjoitus on luettavissa verkkosivun kautta (linkki päivien ohjelmassa). Kirjoittajilla on siis mahdollisuus (erittäin toivottavaa) saada rakentavaa palautetta esitelmäänsä ja paperiinsa, jonka voi ottaa huomioon lopullisessa julkaistavassa versiossa.

Ns. opiskelijapaperit noudattavat soveltuvin osin tieteellisen paperin kirjoitusohjeita ja ne arvioi opiskelija-arvioijat seniorien johdolla.

Formaatti ilman turhaa formatointia
Lopullinen julkaisumuoto ei ole vielä selvillä (Springer tai vastaava kustantaja), joten käsikirjoitukselle ei ole lopullista tarkkaa formaattia. Kirjoittajaa neuvotaan käyttämään alalla yleisesti käytettyä kirjoitustapaa tai sen puuttuessa oheisen linkin mukaista formaattia ja varautumaan muuttamaan julkaistavaksi hyväksytyn kirjoituksen (camera-ready) formaatti kustantajan vaatimaan muotoon. Tämä onnistuu yleensä melko helposti käyttämällä valmiita kustantajan tyylitiedostoja, kunhan välttää turhaa formatointia. (Paperit hyväksytään sisällön ei tiukan kirjoitusformaatin noudattamisen mukaan).

Katso kirjoitusohjeet: Kirjoitusohjeet/malli tässä tiedostossa - ota käyttöön!

Julkaiseminen

• Perinteiset/teollisuuspaperit julkaistaan verkkojulkaisuna osoitteessa www.automaatioseura.fi

• Hyväksytyt tieteelliset paperit julkaistaan verkkojulkaisun lisäksi ns. proceedings-julkaisuna

Aikataulu

• 1. kierros: abstraktien jättäminen/paper submission 25.1.2017 (määräaikaa jatkettu)
  • Esitelmän hyväksymisilmoitus 10.2.2017
  • 2. kierros, paperien toimitus: 15.3.2017
  • ne kirjoittajat, jotka haluavat kirjoituksensa kongressin proceedingsiin, tulee toimittaa lopullinen paperi myöhemmin tarkastettavaksi (ohjeet tarkemmin kongressin jälkeen)

Kaikkien paperien abstraktien toimitus EasyChair-järjestelmään: https://easychair.org/conferences/?conf=au22

Posteripohja löytyy täältä.

Parhaat paperit palkitaan!

Parhaat paperit palkitaan rahapalkinnolla ja/tai Automaatioväylä –lehden kutsuartikkelimahdollisuudella.

Lisätietoja: office (at) automaatioseura.fi, puh. 050 400 6624