Stipendit, palkinnot & apurahat

Automaatioseura myöntää stipendejä opinnoissaan menestyneille, valmistuville automaatioalan opiskelijoille.  Lisäksi seura jakaa automaatiopalkinnon tunnustuksena merkittävästä automaatioalaa edistäneestä toiminnasta.

Automaatioseura voi palkita ansiomerkillä tai kunniajäsenyydellä.

Automaatiosäätiö

Automaatioseura on perustanut Automaatiosäätiön tukemaan automaatioalaa edistävää toimintaa.

Automaatiosäätiön tarkoituksena on tukea ja edistää automaatioalan tutkimusta, suomalaisen alan tutkijoiden ja jatko-opiskelijoiden tieteellisiin kokouksiin osallistumista, julkaisutoimintaa, ammatti- ja oppikirjallisuuden tuottamista sekä muuta automaatioalaa edistävää toimintaa maassamme. Automaatiosäätiön avulla myös yritykset voivat osallistua juuri niitä kiinnostavan automaatioalueen tukemiseen. Lahjoituksen avulla voidaan rahoittaa esimerkiksi opinnäytetöiden tekemistä ja kirjoittamista. Lahjoitus on lisäksi verovähennyskelpoinen.