Tervetuloa Konenäköjaoston seminaareihin!

Tervetuloa seuraamaan Automaatioseuran Konenäköjaoston (Vision Club of Finland) kuulumisia. Jaostomme edesauttaa konenäön tuntemusta ja jakaa syvempää ymmärrystä konenäön soveltamisesta erityisesti teollisuuden tarpeisiin. Helpotamme jäsenten yhteydenpitoa ja tiedonvaihtoa järjestämällä yhteistoimintaa, seminaareja ja yritysvierailuja sekä tarjoamalla jäsenille tietoa uusista teknisistä ratkaisuista sekä kansainvälisistä standardeista ja suosituksista.

Olemme järjestäneet useana vuonna Konenäköpäiviä—teknisiä seminaareja konenäön eri aiheista. Viime vuoden syyskuussa pidimme seminaarimme Alihankintamessujen yhteydessä ja se keräsi lähes sadan hengen kiinnostuneen yleisön Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen seminaaritilaan (yläpuolinen kuva). Aamupäivään oli mahdutettu kahdeksan lyhyttä esitystä teemalla Alan startupit ja viimeisimmät kuulumiset. Seminaarissa innovaatioitaan esitteli Ladimo Oy:n Jorma Palmén, Fimmic Oy:n Tuomas Ropponen, AIFactoryn Mika Seppälä, Recon-AI:n Kalle Koskinen, Sapotech:n Hannu Suopajärvi, Beckhoff Automationin Ville Hopponen ja Esa Kiuru, sekä Dimensiumin Tomi Rosnell.

Tänä vuonna pidämme kaksi seminaaria. Ensimmäinen pidetään yritysvierailun yhteydessä Salossa, Cencorp Automationin uusissa tiloissa 23.5.2019. Tapahtumassa kuullaan Cencorp Automationin sekä Roima Intelligencen konenäköratkaisuista, OEM Finlandin kamerasensorien kehityksestä ja uusista kamerarajapinnoista, Cheos Oy:n huipputarkasta röntgenkuvantamisesta ja OptoFidelityn uudesta silmikkonäyttöjen tarkistusmenetelmästä. Ehdit vielä ilmoittautua mukaan tapahtuman verkkosivun kautta. Tervetuloa mukaan!

Toinen jaoston seminaari pidetään syksyllä Teknologia 19 -tapahtumassa Messukeskuksessa, jossa sekä Automaatio että Suomen Automaatioseura on isosti esillä. Alustavien tietojen mukaan Konenäköseminaari pidetään keskiviikkona 6.11.2019 aiheesta Konenäkö ihmisen apuna. Seminaarissa tutustutaan tulevaisuuden teknologisiin mahdollisuuksiin auttaa ihmistä niin vaarallisissa kuin yksitoikkoisissakin tehtävissä sekä valaista nykytilaa ihmisen ja koneen yhteistyön mahdollisuuksissa. Etsimme esiintyjiä tähän seminaariin. Jos kiinnostuit, ota yhteyttä Konenäköjaostoon ja osallistu keskusteluun linkedIn-ryhmässämme.

Automaatioseuran Konenäköjaston puolesta,
Heikki Hyyti
jaoston puheenjohtaja

Mikäli et vielä ole meidän jäsen. Voit liittyä SAS:n ja Konenäköjaoston jäseneksi täältä.

Kategoriat: Konenäkö

Heikki Hyyti työskentelee tutkijana Maanmittauslaitoksen Paikkatietokeskuksessa ja viimeistelee väitöskirjaansa metsäkoneen konenäköratkaisuista Aalto-yliopistolla. Vuonna 2019 hän toimii Automaatioseuran Konenäköjaoston puheenjohtajana.

Kommentti

• Kommentoitu Petri Pitkälä on 5 years ago