SRY ja SAS Webinar: Cobotti – helposti opetettava työkaveri

11.11.2020 16:00 - 11.11.2020 17:00

Robotiikkayhdistyksen ja Automaatioseuran yhteistyössä järjestämässä webinaari, teemana yhteistyörobotiikka (Collaborative Robots) 11.11. klo 16-17

Klikkaa esityksen otsikkoa – näet esityksen videotallenteen

Avaus & yleistä yhteistyörobotiikasta
Jyrki Latokartano, puheenjohtaja, Suomen Robotiikkayhdistys ry

Yhteistyörobotiikka pelastaa Suomen teollisuuden?
Yhteistyöroboteista on povattu ratkaisua lähes kaikkiin automatisoidun tuotannon ongelmiin. Onko se oikeasti niin helppoa ja halpaa kuin annetaan ymmärtää. Löytyykö niitä robotteja tosiaan jo joka toisesta yrityksestä? Webinaarin avauksessa käsitellään lyhyesti mitä yhteistyörobottiika on, mihin se soveltuu ja mihin ei. Tutustumme pikaisesti aiheeseen myös kansainvälisten tilastojen valossa.

Cobotit tuotannon työkaluina
Antti Lumme, Universal Robots

Robotiikan käyttöönotto Suomessa on jäänyt jälkeen verrattuna verrokkimaihin. Itseasiassa Suomi on ollut kummajainen Euroopassa koko 2010-luvun laskevien robottimäärien kanssa. Yhtenä haasteena robotiikan käyttöönotolle on ollut käyttöönoton haasteellisuus, kustannus sekä epävarmuus tulevasta. Universal Robots on kehittänyt asiaan ratkaisu, yhteistyörobotit, joiden avulla yritykset ympäri maailmaa ovat automatisoineet tuotantoaan nopeammin ja joustavammin kuin koskaan aiemmin. Tule kuuntelemaan miten yhteistyörobotit ovat mahdollistamassa tuottavuusloikan niin pienissä kuin suurissakin tuotantoyrityksissä.

Joustavasta automaatiosta tukea tuotantoon
Lassi Kaivosoja, kehityspäällikkö, Pentik Oy

Pentik on Suomen ainoa keramiikkatehdas ja sijaitsee luonnonkauniin Posion keskustassa. Webinaarissa tehtaan kehityspäällikkö käy läpi tehtaan toimintaa ja erityispiirteitä, jotka erottaa Pentikin tuotantoautomaation monesta muusta teollisesta ympäristöstä. Lisäksi esityksessä nähdään kuinka yhteistyörobotiikka ja muu automaatio ovat Pentikin tuotannon apuna nyt ja myös tulevaisuudessa.

Q&A

Webinaari on maksuton, mutta edellyttää ennakkoilmoittautumisen täällä: https://www.lyyti.in/SRY_ja_SAS_CobottiWebinar_11_11_2020

Lisätietoja: office [at] automaatioseura.fi, puh. 050 4006624

Tervetuloa webinaariin!