Esitelmäkutsu – Call for papers

Automaatio, kestävä kehitys ja tulevaisuus

– Automation, sustainability and future

13-14.4.2021, virtuaalisena verkossa

Automaatiopäivät24 on Suomen Automaatioseuran tärkein automaatiota sekä digitalisaatiota käsittelevä seminaari koskien prosesseja, tehtaita ja tuotantoympäristöjä sekä nousevia aiheita kuten hoivarobotiikka ja resilientti yhteiskunta. Ohjelmassa on luvassa sekä teollisuuden että tutkimusmaailman puheenvuoroja. Seminaari on loistava verkostoitumisfoorumi koulutus-, tutkimus- ja yrityssektoreiden välillä.

Automaatiopäivät24 teema liittyy ympäristöön, kiertotalouteen, kestävään kehitykseen, digitalisaatioon, tekoälyn soveltamiseen ja jatkuvaan oppimiseen. Esitelmiä toivotaan kuitenkin laajasti automaation osa-alueilta.

Aihealueina mm.

• Esineiden Internet (IoT), reunalaskenta (edge) ja pilvipalvelut (cloud)
  • Tekoäly, koneoppiminen
  • Koulutus
  • Mallinnus ja simulointi
  • Digitaaliset kaksoset (Digital twins)
  • Ympäristöön liittyvät sovellukset
  • Energiaan liittyvät ratkaisut
  • Säätöteoria ja systeemitekniikka
  • Prosessiautomaatio ja säätö
  • Robotiikka, koneautomaatio
  • Ihmiskeskeinen automaatio
  • Automaatio ja robotiikka terveydenhuollossa
  • Epidemiologiset mallit ja resilienssi yhteiskunnassa

Kirjoitusohjeet

Teollisuuspaperit ja lyhyet paperit,
jonka voi kirjoittaa suomeksi, ruotsiksi tai englanniksi ja joka hyväksytään laajennetun abstraktin perusteella. Mielenkiintoiset tapausselostuksetkin ovat tervetulleita!

Akateemiset tai tieteelliset artikkelit
 englanniksi, hyväksytään esitettäviksi laajennetun abstraktin tai valmiin artikkelin pohjalta. Kirjoittajat lähettävät myöhemin artikkelin Open Engineering -lehden erikoisnumeroon ja laajennettu abstrakti julkaistaan osana konferenssijulkaisua. Lehtiartikkelin lähetys ja arviointi toteutetaan lehden käytäntöjen mukaisesti.

Aikataulu

• Otsikko ja abstrakti 31.12.2020 Jatkettu määräaika, lopullinen.
  • ​Hyväksymisilmoitus 22.1.2021
  • Lopulliset paperit, laajennetut abstraktit ja tieteelliset artikkelit 16.3.2021
  • Tieteellisten artikkeleiden korjatut versiot (Open Engineering) 30.4.2021

Parhaan artikkelin palkinto jaetaan kolmessa kategoriassa

1. Tieteellinen: tieteelliset artikkelit, edellyttävät lähetystä erikoisnumeroon
  2. Opiskelija: pääkirjoittajan tulee olla väitöskirjatutkija tai maisterivaiheen opiskelija
  3. Paras teollisuuteen liittyvä esitys Automaatiopäivät24-tilaisuudessa

Julkaisut

Teollisuuspaperit julkaistaan verkkojulkaisuna osoitteessa www.automaatioseura.fi/julkaisut
Vertaisarvioidut ja hyväksytyt artikkelit julkaistaan Open Engineering -lehden erikoisnumerona.

Toimitus (submission)

Kaikkien abstraktien ja paperien osalta toimitus: https://easychair.org/conferences/?conf=au24
Open Engineering journal: www.degruyter.com/view/j/eng

Kirjoitusohjeet, esityspohja