SAS Webinar: Konenäkömittaukset teollisuudessa

10.12.2020 16:00 - 10.12.2020 18:00

Suomen Automaatioseuran konenäköjaosto, Vision Club of Finland, toivottaa teidät tervetulleeksi kuulemaan teollisuuden reaaliaikaisista konenäköratkaisuista. Webinaarissa tutustumme kahteen erilaiseen, mutta haastavaan reaaliaikaiseen teollisuussovellukseen. Valmet Automationin Aki Torvinen esittelee ensin paperikoneen paperirainan vikojen konenäkömittausta ja vikojen tunnistusta koneoppimismenetelmillä. Tämän jälkeen Mapvisionin Esa Leikas kertoo konenäköratkaisusta, jossa mitataan kaikki tuotantolinjalla työstetyt kappaleet kolmiulotteisesti heti työstämisen jälkeen.

Webinaarin jälkeen pidetään Automaatioseuran konenäköjaoston, Vision Club of Finlandin vuosikokous samassa webinaarissa. Tervetuloa mukaan!

Webinaarin ohjelma

16:00 Tilaisuuden avaus ja tervetuloasanat
Heikki Hyyti, Paikkatietokeskus FGI, Konenäköjaoston puheenjohtaja

16:10 Vikojen etsintä ja tunnistaminen paperikoneessa
Aki Torvinen, Business Manager, Machine Vision, Valmet Automation Oyj

Uuden sukupolven vianilmaisinjärjestelmä paperiasiakkaiden kasvaviin vaatimuksiin. Kameraresoluutio vaateet ja konenopeudet ovat kasvaneet merkittävästi viime vuosina. Valmetin uusi järjestelmä kykenee suoriutumaan haasteista nyt ja tulevaisuudessa.

16:35 100-prosenttinen 3-D-mittaus tuotantolinjoilla
Esa Leikas, Senior Fellow, Mapvision Oy

Jokaisen osan tarkka 3-D-mittaus tuotantolinjalla poistaa riskin tuottaa viallisia tuotantoeriä ja lähettää yksittäisiäkään hylkyosia tehtaalta eteenpäin. Kaikkien osien mittaaminen paljastaa myös huonoa laatua tuottavat yksittäiset työkalut ja valmistussolut, erityisesti jos linjalogiikka mahdollistaa vastaavan tiedon siirron mittauslaitteelle.

Ilmoittaudu webinaariin ja/tai vuosikokoukseen tästä

Webinaarin jälkeen samassa Teams tapaamisessa järjestetään Suomen Automaatioseuran konenäköjaoston Vision Club of Finlandin vuosikokous. Kaikki Automaatioseuran ja konenäköjaoston jäsenet ovat tervetulleita osallistumaan.

Vision Club of Finland, vuosikokous 2020
Aika: torstai 10.12.2020 klo 17.00
Paikka: Microsoft Teams (suositeltu osallistumistapa etänä webinaarin jälkeen)
Automaatioseuran toimisto, Asemapäällikönkatu 12, 00520 Helsinki